Sedem spôsobov podporovania tvojho imunitného systému počas uzdravovania

Keď je tvoj imunitný systém nedostatočný a užívaš drogy alebo alkohol, existuje výrazne zvýšené riziko, že si privodíš ďalšie choroby. Je známe, že látky oslabujú imunitu a samotný alkohol môže spôsobovať podvýživu blokovaním skladovania dôležitých vitamínov v pečeni. Taktiež môže dôjsť k zníženiu počtu bielych krviniek, čo takisto sťažuje boj organizmu s chorobami. Všetko toto spôsobuje, že ľudia v aktívnej závislosti sú vo vyššom riziku, že sa nakazia nádchou, zápalom pľúc či inými infekciami dýchacích ciest.

Ak je tvoje telo narušené alkoholom či inými látkami, tu je sedem vecí, ktoré môžu zlepšiť alebo udržať tvoj imunitný systém funkčný pred príchodom zimnej sezóny, kedy by si mohol uviaznuť v posteli s nádchou.

1. Primeraný spánok. Nikoho by nemalo prekvapiť, že spánok je taký dôležitý pre celkové zdravie. Nedostatok spánku nielenže spôsobuje, že telo je náchylnejšie na nákazu nádchou či chrípkou, ale tiež má veľký vplyv na náladu, čo je oblasť obzvlášť krehká pre ľudí na začiatku uzdravovania. Ospalosť je takisto dôvod, prečo sa mnohí obracajú k drogám či alkoholu, takže 7-8 hodín spánku ti pomôže chrániť tvoje telo aj myseľ pred nebezpečenstvom.

2. Zdravé stravovanie. Pre každodenné zdravie je dôležitá konzistentná dobrá výživa. Pravidelné správne rozhodovanie v oblasti stravovania je jedným z najlepších spôsobov ako si uchovať zdravý imunitný systém. Takáto výživa by mala byť bohatá na ovocie, zeleninu, celozrnné výrobky a mala by obsahovať málo nasýtených tukov. Napr. citrusové ovocie (pomaranče, mandarínky, paradajky atď.) obsahujú vitamín C, ktorý pomáha pri rozvoji prirodzených telesných obranných mechanizmov.

3. Pravidelné cvičenie. Pravidelný cvičebný režim prispieva k celkovému dobrému zdraviu. Ešte priamejšie prispieva k silnému imunitnému systému podporovaním dobrej cirkulácie, čo umožňuje bielym krvinkám pohybovať sa telom slobodnejšie a efektívnejšie konať svoju prácu.

4. Dobrá hygiena. Počas uzdravovania je potrebné dbať na opatrnosť. Jeden z najjednoduchších spôsobov je často si umývať ruky ako prevenciu pred chorobami. Pravidelné čistenie rúk mydlom a vodou odstraňuje špinu, mikróby a baktérie, ktoré sa na nich mohli počas dňa usadiť.

5. Zdržiavaj sa fajčenia. Nie je nezvyčajné, že bývalý závislý nahradí svoju látku fajčením cigariet. Fajčenie poškodzuje takmer každý orgán v tele a ničí imunitný systém. Vystavuje telo karcinogénnym látkam, čo má za následok nárast infekcií, keďže tvoj imunitný systém robí všetko, čo môže, aby bojoval s tými zložkami podnecujúcimi choroby. Urob všetko potrebné a vyhni sa tomu, aby si vymenil jedno negatívne správanie za iné.

6. Znižuj stres. Stav mysle taktiež ovplyvňuje celkové zdravie. Štúdie ukazujú, že chronický stres môže narušiť imunitný systém, vďaka čomu si náchylnejší na nádchu alebo chrípku. Veľký stres taktiež zvyšuje hladinu kortizolu, ktorý ničí imunitu. Každý prežíva stres, no dôležitý je spôsob, akým ho zvládame. Vyskúšaj relaxačné techniky ako je meditácia, jóga a cvičenie. Aj jednoduché dychové cvičenie môže úroveň stresu znížiť. Taktiež ti môže veľmi pomôcť poradenstvo.

7. Výživové doplnky. Keďže väčšina Američanov (platí aj o Slovákoch) každodenne nekonzumuje dostatočné množstvo výživných látok, ktoré by podporovali ich zdravie, výživové doplnky môžu pomôcť pri udržiavaní prirodzených telesných obranných mechanizmov. Zváž užívanie nasledujúcich výživových doplnkov:
Vitamín D: je považovaný za prirodzený zdravotný štít. Podporuje prirodzené telesné obranné mechanizmy a taktiež udržiava zdravo fungujúci imunitný systém. Takisto môže pomôcť regulovať imunitný systém a uchrániť nás pred nádchou.

Vitamín C: podporuje prirodzenné obranné mechanizmy. Je to antioxidant, pomáha chrániť pred nedostatočnosťami imunitného systému.
Probiotiká: sú dôležité pre imunitu a zdravie dýchacieho systému. Môžu pomáhať pri skracovaní trvania infekcií v určitých populačných skupinách.
Zinok: je hlavnou zložkou bielych krviniek, čo znamená, že jeho nedostatok môže oslabiť imunitný systém. Rôzne štúdie ukazujú, že táto látka znižuje trvanie bežnej chrípky a podporuje zdravé fungovanie imunity.

Existuje veľa ďalších výživových doplnkov, ktoré posilňujú telesnú odolnosť. Pred ich užívaním sa poraď so svojím lekárom, aby si predišiel prípadným rizikám.

https://www.soberrecovery.com/recovery/7-ways-to-keep-your-immune-system-strong-in-recovery/?utm_source=blog&utm_campaign=CO_361129/